Hi ha una il·lusió molt estesa entre les persones que ja han pres consciència de la crisi ecològica i social que vivim. Aquesta il·lusió diu: quan les coses es posin prou malament, la gent espabilarà.
Transició
Ens hem tornat bojos? Les fàbriques de cotxes, ara, per fer armes
La lògica del capital no admet el buit: si el mercat del cotxe es tanca, la guerra esdevé el client que mai falla. Però la pregunta és moral: volem que el nostre saber fer industrial serveixi per construir màquines de matar? Una altra reconversió és possible i necessària.
I si cada any ingresessis 100 euros menys al mes? Un exercici per entendre el futur que ja arriba
I si cada any cobréssis 100 euros menys al mes? No de cop, sinó gradualment. Aquest exercici ens revela una realitat ja en marxa: la reducció del poder adquisitiu és el nou normal. La pregunta clau no és si podem evitar-ho, sinó com construïm una vida que funcioni bé amb menys.